Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Ποιος τελικά σέβεται τον καταναλωτή ;

Πόσες φορές καθένας από μας δε βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να αντιμετωπίσει ανεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές στις εξόδους του είτε για ψώνια είτε για διασκέδαση;

Διαβάσαμε τον απολογισμό των υγειονομικών ελέγχων του Α’ τριμήνου του 2010 που πραγματοποίησε η Νομαρχία Πειραιά σε συνολικά 1.298 καταστήματα, όπως αναψυκτήρια, αποθήκες τροφίμων – ποτών, φούρνους, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια, ιχθυοπωλεία, κάβες, κυλικεία, κρεοπωλεία, οβελιστήρια, οπωροπωλεία, σούπερ μάρκετ κλπ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων :
- 222 βρέθηκαν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους χωρίς να έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα από υγειονομικής απόψεως, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 17,1 % επί του συνόλου των ελεγχθέντων
- σε 992 έγιναν συστάσεις για βελτιώσεις στις συνθήκες λειτουργίας τους (ποσοστό 76,4 %)
- 42 βρέθηκαν να λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες υγειονομικά συνθήκες και για τον λόγο αυτό υπεβλήθη μηνυτήρια αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά. Για τρία από τα παραπάνω καταστήματα εκδόθηκε απόφαση απαγόρευσης λειτουργίας καθώς από τη λειτουργία τους κρίθηκε ότι συνιστούσαν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία (ποσοστό 3,2 %)
- 42 διαπιστώθηκε ότι λειτουργούσαν χωρίς την προβλεπόμενη από τον νόμο άδεια ίδρυσης και λειτουργίας και για τον λόγο αυτό ενημερώθηκαν για τις δικές τους ενέργειες λόγω αρμοδιότητας οι οικείοι δήμοι (ποσοστό 3,2 %)

Σε μια περίοδο πολύ δύσκολη για την τοπική οικονομία και απασχόληση δεν είναι ευχάριστο να κλείνουν επιχειρήσεις αλλά η προστασία του καταναλωτή και της δημόσιας υγείας πρέπει να είναι από τα πρωταρχικά ενδιαφέροντα των αρχών.

Βέβαια το να μη σέβεσαι τον καταναλωτή είναι και θέμα παιδείας, θέμα που θ’ απασχολήσει αργότερα αυτό το blog.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου