Από τον ¨ΑΡΚΤΟΥΡΟ¨:
Ενήλικη θηλυκή λύκαινα, 8 ετών, βρέθηκε νεκρή από τροχαίο ατύχημα που συνέβη το βράδυ του Σαββάτου στην Εθνική Οδό Φλώρινας Έδεσσας στο ύψος της διασταύρωσης Πύργων.
Η λύκαινα είχε διαμελισμένο σώμα με σπασμένη γνάθο, εξάρθρωση και των δύο αριστερών ποδιών και τραύματα στο κεφάλι.
Το τελευταίο διάστημα και μετά τη λειτουργία των διοδίων του Πολύμυλου η κίνηση στον συγκεκριμένο δρόμο έχει αυξηθεί ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση του αριθμού αλλά και της ταχύτητας διέλευσης των διερχόμενων οχημάτων καθώς διαπλατύνεται η οδός στην περιοχή του Άγρα.
Εφιστούμε την προσοχή στους διερχόμενους οδηγούς καθώς η ευρύτερη περιοχή αποτελεί βιότοπο για το λύκο, είδος τρωτό, καθώς και άλλα είδη της άγριας πανίδας.
Παράλληλα η περιοχή διαπλάτυνσης της οδού, πλησίον του Άγρα, αποτελεί σημείο σποραδικών μετακινήσεων μεταξύ Βόρα και Βερμίου για την αρκούδα.
Το περιστατικό αναδεικνύει για άλλη μια φορά τα τροχαία ατυχήματα ως νέα σοβαρή απειλή για την επιβίωση σπάνιων ειδών της άγριας πανίδας και οδηγεί εύλογα στο ερώτημα αν τελικά η αύξηση των τροχοφόρων οχημάτων, η συνεχής διάνοιξη δρόμων χωρίς τις κατάλληλες διαβάσεις πανίδας καθώς και η πλημμελής ή ανύπαρκτη περίφραξη στις οδούς είναι οι αιτίες που οδηγούν την άγρια ζωή και πιο κοντά σε κατοικημένες περιοχές αλλά τελικά και στην εξόντωσή της.
Ο λύκος προστατεύεται σε όλη την Ευρώπη από τη νομοθεσία, με τη Σύμβαση της Βέρνης και την Οδηγία 92/43 της ΕΕ.
Στην Ελλάδα, ο λύκος έπαψε να θεωρείται επιζήμιο είδος από το 1991 και χαρακτηρίζεται επίσημα «τρωτό» είδος.
Οι απειλές για την επιβίωση του είδους στην Ελλάδα είναι κυρίως ανθρωπογενείς. Η συνεχής υποβάθμιση των βιοτόπων, η μείωση διαθεσιμότητας της φυσικής λείας όπως είναι τα οπληφόρα ζώα, η μεταστροφή της κτηνοτροφίας από ελεύθερη (εκτατική) σε σταβλισμένη (εντατική) αλλά και η αρνητική εικόνα του λύκου στη συνείδηση των ανθρώπων αποτελούν συνεχείς απειλές για το είδος.
Παράλληλα η περιοχή διαπλάτυνσης της οδού, πλησίον του Άγρα, αποτελεί σημείο σποραδικών μετακινήσεων μεταξύ Βόρα και Βερμίου για την αρκούδα.
Το περιστατικό αναδεικνύει για άλλη μια φορά τα τροχαία ατυχήματα ως νέα σοβαρή απειλή για την επιβίωση σπάνιων ειδών της άγριας πανίδας και οδηγεί εύλογα στο ερώτημα αν τελικά η αύξηση των τροχοφόρων οχημάτων, η συνεχής διάνοιξη δρόμων χωρίς τις κατάλληλες διαβάσεις πανίδας καθώς και η πλημμελής ή ανύπαρκτη περίφραξη στις οδούς είναι οι αιτίες που οδηγούν την άγρια ζωή και πιο κοντά σε κατοικημένες περιοχές αλλά τελικά και στην εξόντωσή της.
Ο λύκος προστατεύεται σε όλη την Ευρώπη από τη νομοθεσία, με τη Σύμβαση της Βέρνης και την Οδηγία 92/43 της ΕΕ.
Στην Ελλάδα, ο λύκος έπαψε να θεωρείται επιζήμιο είδος από το 1991 και χαρακτηρίζεται επίσημα «τρωτό» είδος.
Οι απειλές για την επιβίωση του είδους στην Ελλάδα είναι κυρίως ανθρωπογενείς. Η συνεχής υποβάθμιση των βιοτόπων, η μείωση διαθεσιμότητας της φυσικής λείας όπως είναι τα οπληφόρα ζώα, η μεταστροφή της κτηνοτροφίας από ελεύθερη (εκτατική) σε σταβλισμένη (εντατική) αλλά και η αρνητική εικόνα του λύκου στη συνείδηση των ανθρώπων αποτελούν συνεχείς απειλές για το είδος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου